Demir emilimini hızlandıran ve azaltan besinler nelerdir?

demir emilimini azaltan ve hızlanıran besinler nelerdir
Demir vücudun normal fonksiyonlarının çalışması için gerekli temel bir aminoasittir. Vücudumuza aldığımız demirin miktarındansa vücuttaki demir emilimi daha fazla önem taşır. Diyetlerimizde yer verdiğimiz demir grupları başta kırmızı et, tavuk eti, balık eti, yumurta, kuru baklagillerdir. Vücudumuzdaki demir emilimini artırabilmek için demir içerikli gıdaların yanına eklememiz gereken belli başlı gıda grupları bulunur. Örneğin kırmızı etin yanında tükettiğimiz bol limonlu bir salata ya da A vitamininden zengin gıda grupları (ıspanak, havuç, kabak gibi), et ya da kurubaklagillerin yanına tercih ettiğimizde vücuttaki demir emilimini oldukça destekler. Vücudumuzun demir emiliminin azalmasını etkileyen gıdalar ise başta kalsiyum içerikli gıdalar gelir. Bunlar süt ve süt ürünlerinde bulunur. Örneğin etin yanında tüketilen ayran ya da yoğurt vücuttaki demir emilimini baskılar. Bir diğeri polifenol içerikli gıdalar: Çay ve kahve gibi. Yine vücuttaki demir emilimini baskılar. Bir diğer demir emilimini azaltan gıda grupları fitat içerikli gıda grupları, başlıcası da tahıllardır. Bunlar demir içerikli gıda grupları ile birlikte tüketildiğinde demir emilimini baskılamaktadır.
 
https://www.traditionrolex.com/7